EDC / Nivo itp

1988-1995 | silniki: S38B36, S38B38
ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: ciah » ndz mar 09, 2014 20:55

Podepnę się pod temat.Jakiś czas temu odebrałem amortyzatory z regeneracji w Nagengaście i szykuję się do montażu.
Pytanka:
-Czy podczas montażu tylnych amorów trzeba jakoś specjalnie odpowietrzać układ NIVO,jest jakaś procedura na to, czy nastąpi to samoistnie ?
-Ile powinienem zakupić płynu płynu CHF 11S ( o ile dobrze doczytałem w tym wątku)do wspomagania/NIVO ? .Podczas demontażu wyciekło z przewodów około 300 ml.
Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

stekmen
Posty: 107
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: sucha beskidzka

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: stekmen » ndz mar 09, 2014 21:11

witam układ odpowietrzy się sam a co do płynu w calkoowicie pusty układ wchodzi ok. 3 litrów pozdrawiam

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: ciah » ndz mar 09, 2014 22:27

stekmen pisze:witam układ odpowietrzy się sam a co do płynu w calkoowicie pusty układ wchodzi ok. 3 litrów pozdrawiam
Dziękuję :)
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Gregor/// » pn mar 10, 2014 21:09

ciah pisze:Podepnę się pod temat.Jakiś czas temu odebrałem amortyzatory z regeneracji w Nagengaście i szykuję się do montażu.
Witaj ile zapłaciłeś za regenerację jak można wiedzieć??

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: ciah » wt mar 11, 2014 00:22

Gregor/// pisze:
ciah pisze:Podepnę się pod temat.Jakiś czas temu odebrałem amortyzatory z regeneracji w Nagengaście i szykuję się do montażu.
Witaj ile zapłaciłeś za regenerację jak można wiedzieć??
Żadna tajemnica - regeneracja 4 amortyzatorów z kompletem odboi i ochraniaczy na tylną oś ( przednie nowe miałem swoje) z przesyłką ok 2400 PLN. Pisemna gwarancja dwa lata. Miły kontakt, rzeczowe informacje, a o jakości usługi odpowiem pewnie po sezonie/dwóch lub 12-16 kkm , bo tyle mniej/więcej przejeżdżam przez dwa sezony.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Gregor///
Posty: 178
Rejestracja: śr gru 28, 2011 15:54
Auto: BMW
Lokalizacja: Pl/Nl

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Gregor/// » czw mar 13, 2014 18:33

Dzięki za info. Może się zobaczymy na jakiś spocie. Pozdro

Majkel_
Posty: 36
Rejestracja: wt gru 28, 2010 19:45
Lokalizacja: Szczecin

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Majkel_ » pn mar 17, 2014 10:13

mam tez problem z EDC/Nivo w moim Touringu
cieknie płyn gdzieś z okolic tylnej osi... podobno w większości przypadków cieknie z zaworu regulatora Nivo http://www.realoem.com/bmw/diagrams/o/q/5.png" onclick="window.open(this.href);return false; numer 6
czy ktoś z Was regenerował ta część?
znalazłem taki temat o tym
http://www.bimmerboard.com/forums/posts/508927" onclick="window.open(this.href);return false; - gdzie piszą ze się da
o-ringi da się dobrać i powymieniać
gra warta świeczki bo nowy zawór kosztuje ok 1100zł
może ktoś z Was ma taki zawór na sprzedaż? miał z nim styczność?

Dino444
Posty: 1343
Rejestracja: sob maja 26, 2007 13:04
Lokalizacja: Bedford
Kontakt:

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Dino444 » pn mar 17, 2014 23:15

Ale masz pewność że to ten zawór u ciebie czy nie?? U mnie tez nivo szaleje ale mam zamiar zrobic przegląd tego ustrojstwa niedłługo.
BMW ///M POWER M3 E36--->M5 E34--->??

Majkel_
Posty: 36
Rejestracja: wt gru 28, 2010 19:45
Lokalizacja: Szczecin

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Majkel_ » pn mar 17, 2014 23:24

pewności na razie nie mam. tylko domysły - poparte doświadczeniem osoby która mi to będzie robiła, a zna się na BMW jak mało kto.
dojście do tego regulatora jest dosyć ciężkie, dlatego dopiero jak w pt pojadę i wezmą auto to bedę wiedział na 100% czy zawór czy może przewody gdzieś

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: ciah » pn mar 17, 2014 23:41

Majkel_ pisze:pewności na razie nie mam. tylko domysły - poparte doświadczeniem osoby która mi to będzie robiła, a zna się na BMW jak mało kto.
dojście do tego regulatora jest dosyć ciężkie, dlatego dopiero jak w pt pojadę i wezmą auto to bedę wiedział na 100% czy zawór czy może przewody gdzieś
Dobrze było by umyć wszystko od spodu myjką ( u mnie przez cieknący amor tylni praktycznie cały wahacz i część przewodów taplał się w płynie..), wtedy łatwiej będzie zlokalizować wyciek.
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

kris///
Posty: 285
Rejestracja: ndz lis 04, 2007 18:25
Lokalizacja: Londyn/Zabrze

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: kris/// » śr mar 19, 2014 10:31

a jest mozliwosc ze plyn moze wyciekac z gruszki?

Awatar użytkownika
Venom
Moderator
Posty: 3181
Rejestracja: pn cze 16, 2008 13:07
Auto: E34 M5, E34 M5T, E24 635CSi
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Venom » śr mar 19, 2014 21:07

Ciah, a musiałeś zdejmować piasty z przednich amorów czy nie?

Kudłaty
Posty: 755
Rejestracja: wt lis 04, 2008 02:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Kudłaty » czw mar 20, 2014 19:26

Zapewne wina zaworu. Kup używany z jakiegokolwiek e34 z nivo.
Po wymianie zaworu trzeba pamiętać o prawidłowym ustawieniu fabrycznego poziomu "0" zaworu, jest do tego specjalny punkt na zaworze inaczej auto będzie za wysoko lub za nisko.

ciah
Posty: 237
Rejestracja: czw cze 16, 2011 13:57
Lokalizacja: Rz/Kr

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: ciah » czw mar 20, 2014 21:37

Venom pisze:Ciah, a musiałeś zdejmować piasty z przednich amorów czy nie?
Do wysyłki i regeneracji nie ściągałem piast - raz nie miałem ku temu warunków, dwa nie było najmniejszego powodu- piasty/łożyska mam w bardzo dobrym stanie. Oczywiście dostałem pytanie od Nagengastu w tej sprawie - z założonymi piastami przednie amortyzatory niestety nie mogły być piaskowane i jednocześnie malowane proszkowo, więc po uzgodnieniu zostały tylko oczyszczone mechanicznie i pomalowane ,,na mokro'' ( generalnie nie wymagały jakichś większych ingerencji w wygląd zewnętrzny).
E12 525 man. '79-fajna babka była
E32 735 man. '91+ weitec + koni sport = :) w dobrych rękach/ ***** [*]
E39 540i 6b man '96 - niezłe było
...Avus Blue S38B38 :)
...Jerez Schwarz Rockatansky na kiju 8)

Majkel_
Posty: 36
Rejestracja: wt gru 28, 2010 19:45
Lokalizacja: Szczecin

Re: EDC / Nivo itp

Post autor: Majkel_ » czw maja 22, 2014 16:17

ciekawa rzecz miała miejsce w moim aucie.
ostatnio zakupiłem interfejs diagnostyczny, po podłączeniu elegancko nawiązał łączność z autem
było kilka jakiś starych błędów - w tym m.in do czujnika prędkości - czy jakoś tak - wszystkie usunąłem
i teraz najlepsze po usunięciu błędów - ożyło EDC!! :grin:
elegancko świeci się przełącznik przy zegarach na zielono! przełączą z P na S i S na P
CZAD! a już chciałem kombinować jak to usunąć :)
więc jako komuś EDC nie działa niech najpierw błędy wykasuje - bo z błędami nie działa

ODPOWIEDZ